Personalizacja (adresowanie) jest to nadrukowanie zmiennych danych np. teleadresowych, numerycznych itd. Dane do nadruku pobierane są z bazy danych wykonanej przez klienta (zwykle jest to plik programu MS Excel). Koszt personalizacji to 0,10 zł za 1 rekord czyli np. kompletny adres na poszczególnej kopercie. Minimalne zamówienie to 100,00 zł.
Jak poprawnie przygotować bazę do personalizacji?
Do prawidłowego przygotowania personalizacji/adresowania kopert należy użyć programu Microsoft Exel bądź darmowego OpenOffice.org Calc.
Przykład prawidłowo przygotowanego pliku do personalizacji:
-
Wszystkie pozycje adresowe, które na kopercie znajdują się w osobnych wierszach np. Imię i nazwisko, ulica razem z numerem itp. muszą znaleźć się w osobnych komórkach w programie Microsoft Exel.
-
Komórki wypełniamy w orientacji poziomej. Są one oznaczone dużymi literami A, B, C, D itd.
-
Znaki interpunkcyjne używamy tylko tam, gdzie są one niezbędne np. po skrócie ul. bądź w kodzie pocztowym np. 60-269. Tam gdzie nie ma konieczności stosowania znaków interpunkcyjnych nie stosujemy ich.
-
W przypadku bardzo długiego adresu zawierającego długą nazwę firmy np. „Mazowieckie Stowarzyszenie Wolnobieżnych Pojazdów Parapsychologicznych Sp. Jawna z Najwyższą Odpowiedzialnością” należy koniecznie taką nazwę skrócić do max 35 znaków.
To samo tyczy się wszystkich pozostałych wierszy.